måndag, augusti 10

sister in london

Min dåliga uppdatering beror på väldig
tidsbrist till att sitta framför datorn i dessa semestertider.
Men det har hänt mycket sedan sist.
Som sagt så kom Mia på besök till London, jag ska sammanfatta våra dagar lite kort.

Fredag; Tidig morgon för att hämta Mia på Heathrow, efter att ha tagit oss tillbaka till huset och ätit en rejäl lunch så begav vi oss till Kew gardens och sedan tillbaka till Richmond, på kvällen drack vi te och myste på utegården, som riktiga engelskvinnor.

Lördag; Ännu en tidig morgon i syftet med att åka till notting Hill och gå en tur på Portobello market, och besöka bokaffären som inspirerade just filmen notting Hill. Härlig middag och öl på pub i Richmond.

Söndag; Vi tog ett besök på hästpolo i Richmond, och det var riktigt roligt. Det var snygga karlar och rika människor, precis som på film. Dessutom fick vi trampa ner tuvor och känna oss som Julia Roberts. Vi åkte sedan vidare till Europas största shoppingcenter i Westfield, som har 181 butiker under samma tak, vi hann gå in på 2 butiker, BRA JOBBAT!

Måndag; Madame Tussades och shopping på Oxford Street var dagens sysselsättning, eller det blev inte hela Oxford, eftersom att vi blev inne på primark i 6 timmar, stället där personalen sopar galgar efter golvet konstant och man kan glömma att få en plats i provrummet.

Tisdag; Såklart var vi tvungna att åka turistbuss och river Thames cruise, men det var helt klart bättre än vi trodde. Fick se stora delar av London på kort tid, vi klev av bussen och båten vid bland annat Big Ben, London Eye, Buckingham Palace, London Bridge och Hyde Park, sedan blev det storshopping på Oxford Street. Under denna dag lyckades jag även hamna mitt i en biljakt, och jag var verkligen mitt i, för jag hade bara hunnit över halva vägen och stod på en vääldigt liten refug, när en bil svepte förbi mig och inte kort därefter kom en civilpolis med sirener, då kände jag mig lite felplacerad. Undra om jag kommer med i något såntdär "cops"-avsnitt. Hemkomst och middagen blev klockan 12, det blev väldigt långa dagar.

Onsdag; Resultatet av våra väldigt långa, varma och stressiga dagar kom på onsdagen, vi var smått knäckta och därför tog vi en lugnare dag i Richmond för att sedan laga en god middag och bara njuta av värmen in till nattetid, då det var dags att gå till sängs för att orka med vår resdag.

Torsdag; Tidig avgång till Heathrow, med oro över baggagets vikt, vi klarade oss och trots förseningar så kom vi fram i tid.


Sammanfattning; Vi kunde inte haft en bättre vecka tillsammans, skratt som har utlöst tårar och väldigt många minen tillsammans. Tack för besöket syster, det gör vi om och då kanske Ida Vestin kan pallra sig med!

2 kommentarer:

  1. JEPP klart jag ska med nästa gång!!! säg bara till så lova jag att följa med! Längtar redan!! /Ida V

    SvaraRadera
  2. Det var grymt bra dagar vi fick tillsammans, som sagt många minnen *skratt*, några mer sjuka än andra... Helt klart att jag åker tillbaka, så fort jag bara kan. London känns nu som den bästa platsen att befinna sig på... hade lätt kunna stannat en vecka till, dålig planering av mig! Varför ska man ha en sån hemmakär sambo för?!?!?! Å nästa gång tar jag med mig Ida, även om jag ska måste kidnappa henne, chansen är väll dock liten att jag ska behöva vara så drastisk ;)

    SvaraRadera